הוואי: הצעת חוק חדשה ללגליזציה של מריחואנה

יו”ר הפרלמנט בהוואי הציג הצעת חוק למיסוד עסקים ושוק חוקי להפקת ומכירת מריחואנה לבוגרים מעל גיל 21

לגליזציה בהוואי

יושב ראש הפרלמנט בהוואי, יוסף סוקי (Joseph Souki), ומנהיג הרוב סקוט סאייקי (Scott Saiki) הציגו ביום שישי הצעת חוק שמבטיחה לאפשר לאנשים מגיל 21 ומעלה להחזיק ולצרוך כמויות קטנות של מריחואנה לשימוש אישי במדינת הוואי.

אם תתקבל הצעת החוק המכונה H.B. 150, החוק החדש לשימוש אישי במריחואנה יאפשר למבוגרים מגיל 21 ומעלה להחזיק באופן פרטי עד אונקיה אחת (28 גרם) של מריחואנה ולגדל מספר מצומצם של צמחי מריחואנה במקום מאובטח ונעול.

הצעת החוק גם מסמיכה את המדינה להעניק רישיון לחנויות קמעונאיות לממכר מריחואנה, מתקנים חקלאיים, מתקני ייצור של מוצרים, ומתקני בדיקה של מריחואנה. עם זאת, שימוש במריחואנה במקומות ציבוריים, נהיגה תחת השפעת מריחואנה, ושימוש על ידי אנשים מתחת לגיל 21 יישארו מחוץ לחוק.

לגליזציה

ההצעה אושרה פה אחד בהצבעה שנערכה ביום ג’ השבוע (05/03/13) ותעלה כעת לאישור סופי של הממשלה.

“הסדרה ומיסוי של מריחואנה, בדומה לאלכוהול, לוקחת את מכירת המריחואנה מידי הפושעים ומעמידה אותה מאחורי הדלפק בעסקים לגיטימיים שמניבים הכנסה משמעותית חדשה למדינת הוואי”, אמר מייסון טברט (Mason Tvert), מנהל התקשורת בפרויקט מדיניות המריחואנה, ואחד הגורמים הבולטים שמאחורי המעבר של החוק החדש ללגליזציה בקולורדו בחודש שעבר. “משאבי אכיפת החוק צריכים להיות ממוקדים במניעה ותגובה לפשעים חמורים ולא באכיפת חוקי איסור מריחואנה מיושנים”.

הסקרים האחרונים מראים כי יותר ויותר תושבי הוואי הם בעד ביטול איסור השימוש בקנאביס. הסקר האחרון גילה כי 57% מהמצביעים בהוואי מאמינים שהמריחואנה צריכה להיות מוסדרת, בתשלום מס, וחוקית עבור מבוגרים.

על פי ניתוח כלכלי שבוצע על ידי הכלכלן דיוויד ניקסון (David Nixon) מאוניברסיטת הוואי, המדינה מסוגלת ליצור 20 מיליון דולר בשנה על ידי הכנסות ממסים חדשים וחיסכון מאכיפה ומשפטים.

“בהוואי, כמו בכל רחבי ארצות הברית, מעצרים בגין אחזקת מריחואנה הן אחת הסיבות הנפוצות ביותר שבגללן אנשים נקלעים למערכת המשפט הפלילית, במחיר חברתי וכלכלי גדול”, אמרה מנכ”לית איגוד חירויות האזרח האמריקאי של הוואי, ונסה צ’ונג (Vanessa Chong), בהכרזה על הסקר והניתוח כלכלי. “מחקרים אלה מספקים עובדות חשובות ומעודכנות לקהילת הוואי בעוד אנו שוקלים כיוונים חדשים”.

בחודש נובמבר 2012, המצביעים בקולורדו ובוושינגטון אישרו יוזמות הצבעה כדי להפוך את המריחואנה חוקית עבור מבוגרים וכדי להקים מערכות שבהן מריחואנה מוסדרת ומחויבת במס בדומה לאלכוהול. הצעות דומות צפויות להיות מוצגות בשנה הזו על ידי המחוקקים במדינות מיין, מסצ’וסטס, ניו המפשייר, רוד איילנד, ורמונט ועוד.

ראו עוד: ארה”ב: 13 מדינות נוספות מתכוננות ללגליזציה

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר